Psychoedukacja dla rozwodzących się rodziców | Ośrodek Regeneracja Warszawa

Psychoedukacja dla Rozstających się Rodziców “NOWA PERSPEKTYWA”

Jaki jest cel spotkań psychoedukacyjnych dla rozstających się rodziców?

Nasze spotkania psychoedukacyjne mają na celu wsparcie rodziców w trudnym okresie rozstania, aby pomóc im:

  • Zrozumieć perspektywę dziecka – jak dziecko postrzega i przeżywa sytuację rozwodu rodziców oraz jakie są jego potrzeby emocjonalne i psychologiczne w tym czasie.
  • Podjąć pierwsze kroki ku świadomemu współ-rodzicielstwu, które opiera się na współpracy i wzajemnym szacunku, niezależnie od relacji między rodzicami.

Spotkania są skierowane do każdego rodzica indywidualnie, dzięki czemu umożliwiają uczestnikom pracę nad własnym rozumieniem, niezależnie od obecności drugiego opiekuna.

Dlaczego to ważne?

Wspierając rodziców w lepszym zrozumieniu sytuacji dziecka oraz w budowaniu podstaw świadomego współ-rodzicielstwa, pomagamy zmniejszyć negatywny wpływ rozstania na życie dziecka. Dzięki temu rodzice mogą skuteczniej tworzyć stabilne, pełne wsparcia środowisko dla swoich dzieci.

Dostosowanie do Państwa potrzeb

Aby lepiej zrozumieć Państwa oczekiwania i potrzeby, prosimy o wypełnienie krótkiej ankiety, którą można przesłać podczas zapisów.

Elastyczne terminy

Terminy spotkań psychoedukacyjnych są planowane w bliskich odstępach czasu, aby umożliwić rozrastającym się rodzicom zapisanie się na osobne terminy, jeśli taka forma jest dla nich bardziej komfortowa.

Zapraszamy do kontaktu i zapisów – razem zadbajmy o dobro dziecka i wsparcie w trudnych chwilach!

Jaki jest program spotkania psychoedukacyjnego dla rozwodzących się rodziców?

1. Podstawy teoretyczne:
          a. Wiedza o kryzysowym momencie w rodzinie – odzwierciedlenie trudnych przeżyć rodziców.
          b. Perspektywa dziecka: jak może przeżywać kryzys rodzinny i inne trudne sytuacje w rodzinie.
2. Konflikt lojalności:
          a. Wyjaśnienie zjawiska na przykładzie.
          b. Pokazanie perspektywy dziecka, które odczuwa presję ze strony obojga rodziców.
3. Umiejętności praktyczne:
          a. Czym jest kontenerowanie, wyznaczanie ram, zatrzymanie przed impulsywną reakcją.
          b. Zwracanie uwagi na potrzeby dziecka oraz nastolatka – uwzględnienie obu perspektyw.
4. Sprawy zgłoszone przez rodziców.

Pierwsza edycja
Termin: 15.03.2025

Czas trwania: 9.00-12.00, przerwa na lunch, 13.00-15:00,

Prowadzące: Aleksandra Passendorfer i Małgorzata Szymkiewicz-Misztal

Druga edycja
Termin: 22.03.2025

Czas trwania: 9.00-12.00, przerwa na lunch, 13.00-15:00,

Prowadzące: Aleksandra Passendorfer i Małgorzata Szymkiewicz-Misztal

Jakie są koszty?

Koszt udziału w Warsztacie dla każdego z rodziców to 750 zł.
Rezerwacja miejsca w grupie jest zagwarantowana po wpłacie zaliczki w wysokości 750 zł. 
Nr naszego konta 45 1140 2017 0000 4802 1298 3481 z dopiskiem z dopiskiem (imię i nazwisko, „Nowa Perspektywa”).

 

 

Aleksandra Passendorfer

Magister psychologii, psychoterapeutka indywidualna. W ReGN pracuje z młodzieżą.

Małgorzata Szymkiewicz-Misztal

Psycholożka, psychoterapeutka, specjalistka psychoterapii dzieci i młodzieży. W ReGN pracuje indywidualnie i grupowo z MŁODZIEŻĄ oraz z ich rodzicami.